Tallene for rekkevidde er hentet fra laboratorietester utført i henhold til EU-bestemmelser og er beregnet på sammenligning av kjøretøyer. Informasjonen refererer ikke til et bestemt kjøretøy og utgjør ikke en del av tilbudet. Tallene gjenspeiler ikke nødvendigvis faktiske kjøreresultater. Tilleggsutstyr, vedlikehold, kjørestil og ikke-tekniske faktorer som værforhold kan påvirke de offisielle resultatene. Tallene ble bestemt ved bruk av den nye testprosedyren Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP).
false
SAMMENLIGN DRIVLINJER
NISSAN X-TRAIL
e‑POWER | ||
---|---|---|
SLIK FUNGERER DET | En bensinmotor støttes av et batteri under akselerasjon og vanlig kjøring | Kombinasjonen av bensinmotor som lader batteriet og en elektrisk motor som driver hjulene |
HVA DRIVER HJULENE? | Bensinmotor | Elmotor |
HVORDAN LADES BATTERIET? | Lades mens du kjører gjennom regenerativ bremsing | Lades av en forbrenningsmotor mens du kjører, og regenerativ bremsing |
TRENGER DEN BENSIN? | Ja | Ja |
HVORDAN ER KJØREOPPLEVELSEN? | Dreiemomenthjelp med responsiv akselerasjon | Øyeblikkelig dreiemoment og en nesten lydløs kjøretur |
CO2-UTSLIPP | Reduserte utslipp | Minimale utslipp |
Spesifikasjoner
MOTOR
MILD HYBRID |
e-POWER |
e-4ORCE |
|
---|---|---|---|
KONTROLLSYSTEM FOR FORDAMPNINGSUTSLIPP/UTSLIPPSNIVÅ | Euro6d full | Euro6d full | Euro6d full |
ANTALL SYLINDRE, KONFIGURASJON | 3, på rekke | 3, på rekke | 3, på rekke |
VENTILER PER SYLINDER | 4 | 4 | 4 |
OVERLADING | Turbo | Turbo | Turbo |
MOTORSTØRRELSE, CM³ | 1 477-1 497 | 1 477-1 497 |
1 477-1 497 |
KOMPRESJONSFORHOLD | Variabel kompresjon fra 8:1 til 14:1 | Variabel kompresjon fra 8:1 til 14:1 | Variabel kompresjon fra 8:1 til 14:1 |
KOMBINERT EFFEKT, KW(HK) | 120 (163) | 150 (204) | 157 (213) |
MAKS. DREIEMOMENT, NM @ OMDR. | 300 | 300 | 330 + 195 |
DRIVSTOFFTYPE | Bensin | Bensin | Bensin |
DRIVSTOFFORSYNING | Direkteinnsprøytning |
Direkteinnsprøytning | Direkteinnsprøytning |