Visste du at: Over 90% av nybilsalget for personbiler i Norge er helelektrisk?
Visste du at: Over 90% av nybilsalget for personbiler i Norge er helelektrisk?

100 % elektrisk drivlinje
Våre bilmodeller med 100 % elektrisk motor og batteripakke sørger for at du aldri trenger å fylle fossilt drivstoff igjen. Her handler det heller om å lade hjemme når bilen uansett står ubrukt eller hurtiglade elbilen mens du er underveis og uansett må ta deg en matbit eller velfortjent pause. Den største fordelen med elbiler er null utslipp, en stillegående kjøreopplevelse og rimeligere vedlikehold. Men du trenger å lade – som betyr at du må være god på å planlegge lengre bilturer. Det kan også være smart å installere en lader hjemme/på hytta dersom du velger å kjøpe en elbil.

e-POWER-teknologi
Våre bilmodeller med e-POWER-motorteknologi gir deg en kombinasjon av en bensinmotor som lader batteriet og en elektrisk motor som driver hjulene. Den bruker også regenerativ energi som lader batteriet. Fordelene med denne drivlinjen er reduserte utslipp og driftskostnader sammenliknet med en fossildrevet bil. Forskjellen fra en elbil er at du ikke trenger å lade og således trenger du heller ikke å endre på kjørevanene dine.

Mild Hybrid-teknologi
En bilmodell med mild hybrid-drivlinje omtales som en del-elektrisk bil. Slik fungerer det: En bensinmotor driver hjulene mens et elektrisk batteri støtter opp under akselerasjon, i oppoverbakker og ved landeveiskjøring. Den største endringen du vil merke ved å bytte fra fossil til mild hybrid er forbedret drivstoffeffektivitet og en mer komfortabel kjøretur – spesielt ved køkjøring.
Sammenligning av våre hel- og delelektriske drivlinjer
Sammenligning av våre hel- og delelektriske drivlinjer
Sammenligning av våre hel- og delelektriske drivlinjer
e‑POWER-TEKNOLOGI | MILD HYBRID-TEKNOLOGI | ||
---|---|---|---|
SLIK FUNGERER DET | Drives helt av en eller flere elmotorer som bruker et batteri som kraftkilde | Kombinasjonen av bensinmotor som lader batteriet og en elektrisk motor som driver hjulene | En bensinmotor støttes av et batteri under akselerasjon og vanlig kjøring |
HVA DRIVER HJULENE? | Elmotor |
Elmotor | Bensinmotor |
HVORDAN LADES BATTERIET? | Må kobles til for å lade, og har regenerativ bremsing | Lades av en forbrenningsmotor mens du kjører, og regenerativ bremsing | Lades mens du kjører gjennom regenerativ bremsing |
TRENGER DEN BENSIN? | Nei | Ja | Ja |
HVORDAN ER KJØREOPPLEVELSEN? | Øyeblikkelig dreiemoment og en virkelig lydløs kjøretur | Øyeblikkelig dreiemoment og en nesten lydløs kjøretur | Dreiemomenthjelp med responsiv akselerasjon |
CO2-UTSLIPP | Nullutslipp under kjøring | Minimale utslipp | Reduserte utslipp |
Slik fungerer hel- og delelektriske drivlinjer
Slik fungerer hel- og delelektriske drivlinjer
Slik fungerer hel- og delelektriske drivlinjer
100 % elektrisk

e-POWER

Mild hybrid

Hybrid

![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Utforsk våre hel- og delelektriske bilmodeller
Utforsk våre hel- og delelektriske bilmodeller
Utforsk våre hel- og delelektriske bilmodeller

ARIYA
En elegant og elektrisk SUV som skiller seg ut!
Nissan ARIYA er 100 % elektrisk og kan utstyres med vårt kraftige e-4ORCE-firehjulstrekksystem. Elbilen byr på sofistikert utvendig design inspirert av tidløs japansk futurisme.

QASHQAI
En urban og stilfull 5-seters SUV
Nissan Qashqai tilbys som Mild hybrid eller med e-POWER-motorteknologi.

X-TRAIL
Røff og romslig familie-SUV med opptil 7 seter
Nissan X-Trail tilbys som Mild hybrid eller med e-POWER-motorteknologi.

Nye Interstar
Kommer: Vil også tilbys som elvarebil
Vår største, og snart også oppdaterte varebilmodell, vil for første gang kunne tilbys som elvarebil under navnet Interstar-e. Dette er god nytt for alle bedrifter som ønsker å kjøre utslippsfritt eller som har krav om å tilby dette i anbud.
Bærekraft i Nissan
Bærekraft i Nissan
Bærekraft i Nissan

Bærekraftig produksjon
Vi erkjenner at produksjonen vår er den største utslippskilden i verdikjeden vår. Derfor jobber vi hardt for å redusere utslipp knyttet til denne delen av vår virksomhet. Ett av eksemplene på dette er solcelletaket på vårt Nissan Motor Parts Center i Amsterdam, som produserer 70 % av fabrikkens årlige energibehov. I tillegg returneres overskytende energi tilbake til det nasjonale strømnettet.

På vei mot utslippsfri mobilitet
Vår elektriske Nissan LEAF ble den første serieproduserte elbilen i verden og i sitt segment. Dette gjorde at vi også ble den første bilprodusenten som gjorde elbilen tilgjengelig for "folk flest". Vårt mål er å stadig produsere nye elbilmodeller som passer alle typer livsstiler slik at stadig flere kan oppleve nullutslipp under kjøring. Derfor vil emobilitet fortsette å spille en stor rolle i vårt selskap sin fremtid. Vi er også opptatt av å gjøre det lett for folk å lade. Derfor samarbeider vi kontinuerlig med lokale og nasjonale myndigheter, andre selskaper og sektorer for å bidra til å utvikle infrastrukturen som er nødvendig for en utslippsfri fremtid.

Fornybar energi og elbilbatterier
En av våre hovedprioriteter er å stadig gjøre elbilens livssyklus så bærekraftig som mulig - fra før produksjon til etter bilens levetid er over. Som et eksempel bruker vi blant annet ombygde elbilbatterier om igjen til blant annet lagring av energi i bygninger, som bl.a. solcelledrevne hjem og Johan Cruijff Arena i Amsterdam. Stadionen er den største av sitt slag i Europa, og lagrer nok strøm til å drive hele nabolaget rundt den!
Bildene og beskrivelsene vist på denne nettsiden er kun til veiledning. I noen tilfeller kan det vises bilder av biler som ikke er utstyrt for et spesielt marked, og bilder som ikke representerer spesifikke bilmodeller, utstyrsversjoner eller tilbud. Ikke alle bilmodeller er til salgs i alle markeder. Spesifikasjonene som vises er ikke nødvendigvis tilgjengelige eller ikke tilgjengelige som standard eller kun som et tilvalg mot en ekstra kostnad.
Tilgjengelighet av utstyr varierer med bilens modellår, modelltype, interiørvalg, fabrikkmontert tilvalg og utstyrspakker.
Du bør ikke utelukkende stole på assistentsystemer da det kan hende at noen av disse funksjonene ikke fungerer optimalt under alle kjøreforhold og omstendigheter. Funksjonsnivå kan også være påvirket av fartsbegrensninger og andre begrensninger.
Tall for bensinforbruk og elektrisk kjørelengde er målt etter WLTP-testprosedyren. Informasjonen refererer ikke til en bestemt bil og utgjør ikke en del av et konkret tilbud. Tallene som vises er kun ment for sammenligning og det er kun tall fra biler som er testet med de samme tekniske prosedyrene kan sammenlignes. Tallene er basert på et fulladet batteri. De faktiske kjøreresultatene kan variere avhengig av faktorer som startladning, tilbehør som er montert etter registrering, værforhold, kjørestil, topografi, temperatur samt antall passasjerer og bagasje/nyttelast.