Nissan e-POWER er en unik teknologi som byr på en responsiv, stillegående og effektiv, elektrisk kjøreopplevelse, uten behov for å lade.
Nissan e-POWER er en unik teknologi som byr på en responsiv, stillegående og effektiv, elektrisk kjøreopplevelse, uten behov for å lade.
e-POWER – en kraftig kombinasjon
Nissans unike e-POWER-teknologi benytter en bensinmotor som lader batteriet og en elektrisk motor som driver hjulene. Den fungerer på samme måte som en elbil, med reduserte utslipp og driftskostnader, men fordi du ikke trenger å lade den må du ikke endre kjørevanene dine. I tillegg til forbrenningsmotoren bruker Nissan e-POWER også regenerativ bremsing til å lade batteriet.
Hvordan fungerer det?
Hvordan fungerer det?
Hvordan fungerer det?
Fyll bensin, kjør del-elektrisk
Få en ny kjøreopplevelse uten å endre vanene dine. Fortsett å bruke bensin samtidig som du nyter følelsen av å kjøre del-elektrisk så snart du trykker på startknappen.
Lader mens du kjører
Du trenger ikke å lade en e-POWER. Bensinmotoren produserer energi som lader batteriet når bilen trenger det. Og batteriet får el-motoren til å drive hjulene.
Resirkulerer energi fra bremsing
Friksjonen som oppstår ved bremsing produserer energi – og e-POWER lar den ikke gå til spille. Det regenerative bremsesystemet konverterer energien og fører den rett tilbake til batteriet slik at du oppnår bedre drivstoffeffektivitet.
Hva er forskjellen mellom e-POWER og Hybrid drivlinjer?
Hva er forskjellen mellom e-POWER og Hybrid drivlinjer?
Hva er forskjellen mellom e-POWER og Hybrid drivlinjer?
e-POWER
Hybrid
Overføring | Forbrenningsmotor | Elektrisk motor | Batteri | Inverter | Generator |
Overføring | Forbrenningsmotor | Elektrisk motor | Batteri | Inverter | Generator |
Overføring | Forbrenningsmotor | Elektrisk motor | Batteri | Inverter | Generator |
Om Nissan e-POWER-teknologi
Om Nissan e-POWER-teknologi
Om Nissan e-POWER-teknologi
Nissan e-POWER: Inngangsporten til den elektrifiserte fremtiden
Nissan e-POWER: Inngangsporten til den elektrifiserte fremtiden
Nissan e-POWER: Inngangsporten til den elektrifiserte fremtiden
Tallene viser WLTP-syklusen i påvente av offisiell godkjenning på opptakstidspunktet. De angitte WLTP-tallene er kun ment som referanseverdier. Faktiske kjøreresultater kan variere avhengig av faktorer som værforhold, kjørestil, last eller tilbehør etter registrering.
Nyt en helt unik, elektrisk kjøreopplevelse.
Nyt en helt unik, elektrisk kjøreopplevelse.
Nyt en helt unik, elektrisk kjøreopplevelse.
God venn med miljøet
I byen vil den raske akselerasjonen kunne være en del av hjelpen du kan benytte under kjøring gjennom områder med saktegående bytrafikk, og den stillegående el-motoren lar deg føle roen og kontrollen du har i enhver kjøresituasjon.
En drøm å kjøre
Siden hjulene drives av en el-motor får du det samme momentet og den jevne akselerasjonen som eiere av el-biler elsker. Nissan E-Pedal Step er klar til bruk når du er i humør for en morsom og sporty kjøretur.
Stille og avslappende
El-motoren er stille og sammen med bensinmotoren sørger den for minimale utslipp. Det er derfor en rolig og behagelig opplevelse å kjøre en e-POWER.
Opplev e-POWER spenningen
Opplev e-POWER spenningen
Opplev e-POWER spenningen
Nissan Qashqai e-POWER
Den originale urbane crossoveren er nå del-elektrisk.
Bilen kan også leveres med 4WD.
Nissan X-Trail e-POWER
Denne 4WD fem- til syvseteren er bygget for familieturer.
Oppdag fordelene av å kjøre med e-POWER.
Oppdag fordelene av å kjøre med e-POWER.
Oppdag fordelene av å kjøre med e-POWER.
Ingen bekymringer når det gjelder rekkevidde
Nissan e-POWER hopper over de første betenkelighetene noen har med rene el-biler. Fordi batteriet hele tiden lades av bensinmotoren, kan du dra på lange reiser uten å bekymre deg for å gå tom for strøm. Det er bare å fylle bensin på en vanlig bensinstasjon og så er du tilbake på veien.
Færre påfyll, lavere driftskostnader
Med en Nissan e-POWER kan du reise mye lenger på en full tank fordi bensinmotoren kun brukes til å lade det mer effektive elektriske batteriet. Batteriet lades også delvis med energi som produseres når du bremser, slik at du ikke trenger å fylle tanken så ofte og sparer mye mer på lang sikt.
En mer avslappende måte å kjøre på
Med en bryter kan du aktivere Nissan e-Pedal Step – en enkelt pedal for å akselerere og bremse. Nissan e-Pedal Step fjerner behovet for å veksle mellom to pedaler ved køkjøring eller når du kjører oppover en bakke. Når du kombinerer den enkle pedalen med den stille motoren, vil du generelt føle at du har mer kontroll og er mer avslappet bak rattet.
Se alle våre elektriske og del-elektriske drivlinjer
Se alle våre elektriske og del-elektriske drivlinjer
Se alle våre elektriske og del-elektriske drivlinjer
Alle spørsmålene dine besvart
Alle spørsmålene dine besvart
Alle spørsmålene dine besvart
Hva er forskjellen mellom e-POWER og 100 % elektrisk eller hybrid?
Hva er komponentene i e-POWER og hvordan fungerer de?
Hva skjer hvis litiumion-batteriet som gir kraft til den elektriske motoren går tomt?
Kommer e-POWER med 4WD?
HVA ER GARANTIPERIODEN FOR e-POWER-KOMPONENTENE?
Hvor stort er litiumion-batteriet i e-POWER sammenlignet med en standard elbil?
Bildene og beskrivelsene som vises er kun til veiledning. I noen tilfeller vises bilder som ikke er utstyrt for noe spesielt marked, og bilder som ikke representerer spesifikke modeller, klasser eller tilbud. Spesifikasjonene som vises er ikke nødvendigvis tilgjengelige eller ikke tilgjengelige som standard eller kun som et tilvalg (mot en ekstra kostnad).
For å bruke NissanConnect Services må du ha en NissanConnect-brukerkonto, og registrere deg og logge deg inn på NissanConnect-appen med brukernavnet og passordet ditt. For å bruke gratisappen NissanConnect Services, må du ha en mobil med et kompatibelt iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med tilgang til mobildata på din eksisterende eller en separat mobiltelefonavtale. Alle tjenester er avhengig av tilgang til mobilnettet.Tilkobling av en mobil for å bruke NissanConnect skal kun gjøres når bilen står trygt parkert. Systemet skal alltid brukes i samsvar med trafikkreglene. Førere skal kun bruke systemet når det er trygt å gjøre det. Brukere bør være klar over at håndfri-teknologi kan ta oppmerksomheten vekk fra veien og påvirke kontrollen brukeren har over bilen.