Integrerte Google-funksjoner
Integrerte Google-funksjoner
Integrerte Google-funksjoner
Google Assistant
Google Assistant
Google Assistant
Med Google Assistant stemmestyring kan du, ved hjelp av kommandoer, kontrollere funksjoner i din Qashqai slik som; navigasjon, taleanrop og meldinger, opprettelse av kalenderhendelser og regulering av klimaanlegget. Bare si «Hei Google» for å komme i gang [2] [3].
Google Maps
Google Maps
Google Maps
Som innlogget Google-bruker får du tilgang til Google Maps kartnavigasjon med kartoppdateringer i sanntid- uten at du trenger å koble til smarttelefonen din. Her kan du få persontilpassede kart som matcher din kjørerutine, tidsplan og andre kjørepreferanser [4].
Google Play
Google Play
Google Play
Enten det er for funksjonelle behov (f.eks. parkering) eller kun for underholdning (Spotify), tilbyr Google Play Store mange apper du kan legge til i bilen [3]. Merk at bruk av mange apper krever en Internett-tilkobling og en pålogget Google-konto. Du kan kjøpe Wi-Fi i bilen eller bruke mobildataene dine [8].
Smarte digitale funksjoner
Smarte digitale funksjoner
Smarte digitale funksjoner
Koble sammen bil og mobil
Koble sammen bil og mobil
Koble sammen bil og mobil
Ved hjelp av Apple CarPlay® [6][7] eller Android Auto™ [6] [trådløst] kan du speile "alt" du har på mobilen din slik som musikken din, meldinger, favoritt-apper og mer. På denne måten får du tilgang til mobilen din selv om du er i bilen.
Låste jeg bilen? Hvor parkerte jeg egentlig?
Låste jeg bilen? Hvor parkerte jeg egentlig?
Låste jeg bilen? Hvor parkerte jeg egentlig?
Med vår NissanConnect Services-app kan du få tilgang til en rekke smarte funksjoner slik som:
lokalisering av bilen hvis du har glemt hvor du parkerte | Låse opp og igjen bilen ved å fjernbetjene den i appen | Definere regler for bruk av bilen på bestemte tider av døgnet eller for gitte steder.
Over-the-Air-oppdateringer
Over-the-Air-oppdateringer
Over-the-Air-oppdateringer
Over-the-Air gjør det mulig for deg å laste ned programvareoppdateringer til bilen over internett. Dette sikrer at din Qashqai forbedres regelmessig over tid fordi oppdateringer av bilens programvare gjøres når det er nødvendig - helt uten behov for å oppsøke merkeverksted.
På nett, selv uten telefon
På nett, selv uten telefon
På nett, selv uten telefon
Takket være Wi-Fi i bilen [8] kan du dra nytte av internett på farten, uten behov for tilkobling av telefonen din. Du kan også dele tilgang til internett med opptil 7 enheter uten roaming-gebyrer. Med integrerte Google-funksjoner i den nye Qashqai kan du også bruke Google Play - en tjeneste som gir deg tilgang til dusinvis av nyttige apper slik som Spotify og EasyPark med mer [3].
Temperert hytte før ankomst?
Temperert hytte før ankomst?
Temperert hytte før ankomst?
Nye Qashqai har integrerte Google-funksjoner som gjør det enkelt å koble sammen bilen med dine smart hjem-enheter. Du kan be Google Assistant (eller Alexa) om å fjernstyre smart hjem-enhetene dine hjemme eller på hytta slik som lys og varme, eller til og med fjernstarte oppvaskmaskinen.
Sjekk bilens status
Sjekk bilens status
Sjekk bilens status
Ved hjelp av NissanConnect Services-appen kan du til en hver tid holde deg oppdatert og informert om bilens status slik som: dekk- og oljetrykk, bremser, kollisjonsputer samt kjørehistorikk med mer [9]. Du får varsel i appen om feilmelding hvis noe ikke er som det skal være.
Takket være den nye 360° 3D-visningen av bilen blir det enklere å parkere og enklere å unngå unødvendige småskader. Dette fordi ryggekameraet gir deg et nærbilde av bilen, og området rundt, som viser front og bakside av bil samt fortauskant. Du får også lydvarsler om objekter eller mennesker som beveger seg nærme bilen. Alt dette er med på å gjøre parkering av nye Qashqai til en lek.[9].
Ta neste steg
[1] For å bruke NissanConnect Services trenger du en smarttelefon med et kompatibelt iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med tilgang til mobildata fra en mobilleverandør. Alle tjenester er avhengig av tilgang til mobilnettet. Tjenester er tilgjengelige avhengig av land, modell, klasse og tjenesteperiode. Enkelte tjenester vil være underlagt et gebyr for abonnementsperioden som angitt i NissanConnect Services-appen. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til NissanConnect Services-appen, Nissan.no, din lokale Nissan-forhandler eller kontakt vårt kundesenter på 66 98 39 27.
[2] Gratistjenester (Nissan på Google Assistant, kjørehistorikk og analyse, Nissan hjelp og assistanse, havarihjelp, bilens tilstand, batteristyring – kun for elbiler) er tilgjengelig gratis i en periode på syv år, avhengig av modell og/eller klasse. Kontakt din lokale Nissan-forhandler eller Nissan Kundesenter på 66 98 39 27 for mer informasjon.
[3] Google Assistant og enkelte relaterte funksjoner er ikke tilgjengelige på alle språk eller i alle land. / Google, Android, Android Auto, Google Maps og andre merker er varemerker som tilhører Google LLC.
[4] Kart og trafikkinformasjon i sanntid, fjernkontrolltjenester og smartvarsling er betalingstjenester, men er gratis i en periode på tre år for utvalgte biler utstyrt med NissanConnect Services. Du finner mer informasjon om dette på siden for utstyrte biler eller se bilbrosjyren. Kontakt din lokale Nissan-forhandler eller Nissan Kundesenter på 66 98 39 27 for mer informasjon.
[5] Tilkobling av en smarttelefon for å bruke NissanConnect skal kun gjøres når bilen står trygt parkert. Systemet skal alltid brukes i samsvar med trafikkreglene. Førere skal kun bruke systemet når det er trygt å gjøre det. Brukere bør være klar over at håndfri-teknologi kan ta oppmerksomheten vekk fra veien og påvirke kontrollen brukeren har over bilen.
[6] Apple CarPlay® og Android Auto™ er tilgjengelige gratis, avhengig av modell og/eller versjon. Kontakt Nissan-forhandleren din eller [telefonnummer/e-postadresse] for mer informasjon. Android Auto™ er kun tilgjengelig gjennom en kablet tilkobling.
[7] Apple CarPlay® er et varemerke som tilhører Apple Inc., registrert i USA og andre land. Kompatibel Android-telefon og kompatibel aktiv dataplan er påkrevd.
[8] Wi-Fi i bilen gjøres mulig via en integrert, trådløs Internett-tilkobling. Datapakker mottas via vår roamingpartner og i overensstemmelse med deres betingelser og vilkår. Wi-Fi i bilen er tilgjengelig for et ytterligere gebyr ved abonnement i NissanConnect Services-appen. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til NissanConnect Services-appen din, Nissans nettsted, Nissan-forhandleren eller Nissan Kundesenter på 66 98 39 27.
[9] Du bør ikke utelukkende stole på førerstøttefunksjoner. Det kan hende at noen funksjoner ikke fungerer under alle forhold og omstendigheter. Gjenstand for fartsbegrensninger og andre begrensninger. Kontakt Nissan-forhandleren din for betingelser og vilkår relatert til Nissan-teknologier.
Bildene og beskrivelsene som vises er kun til veiledning. I noen tilfeller brukes det bilder av biler som ikke er utstyrt for Europa, og bilder som ikke representerer spesifikke modeller, versjoner eller tilbud. Funksjonene som vises er ikke nødvendigvis tilgjengelige eller ikke tilgjengelige som standard eller kun som et tilvalg
(mot en ekstra kostnad)